Wednesday, August 27, 2014

Minu elu kõige parim ost

On need kaks saagi.

Ma ei mäleta kas ma maksin kokku või kummagi eest eraldi, aga 3.65 oli hind. Ilmselt on nad mõlemad EW aegsed või vanemad. Kui ma nad kätte sain, nad muidugi nii ilusad ei olnud. Umbes midagi sellist.


 Aga ma jamasin ja õppisin ja katsetasin tükk aega ja nüüd on neil uued hambad. Lühidalt hõlmab see käiamist, lihvimist, viilimist, viilimist ja.. ee.. viilimist. Üks saagidest tahaks tegelikult isegi lihvi saada, et ta pind ilusti läigiks, kuid see on teisejärguline. Eks mõni vihmane päev tegelen sellega, kui kunagi lintlihvija raatsin osta. Eks ma sellest saagide taastamise protsessist kunagi räägin täpsemalt
 Üleval pildil ülemine saag on pikikiudu saagimiseks ja alumine ristikiudu saagimiseks. Nende hambad on selletõttu erinevad. Ülemisel sael on hambad nagu väikesed peitlid ja alumisel nagu pisikesed noad. See  onvajalik selle jaoks, et saetera lõikav osa oleks alati puidukiuga risti. Otsisin netist julmalt ühe pildi ka siia paremale, et mis vahet neil on. Ma olen kindel, et on ka paremaid pilte, kuid mina hetkel paremat ei leidnud. Tänapäeval enam saagidel sellist eristust ei ole.  Saag on saag, see ostetakse Bauhofist, sellega saetakse niikaua kuni nüri on ja visatakse minema. Mina jällegist hangin kuskilt vana sae ja teen selle korda, aeg-ajalt teritan üle ja ilma naljata, saan terve elu läbi ühe saega.
 Samuti tasuks tähele panna nende saagide pikkust. Kõvasti pikemad, kui praegused saed. Võimaldab palju kiiremini saagida.

Panen siia pildi ka kuidas saagi käes peaks hoidma.Need on natuke udused pildid ja üldse imelikud, sest ma
vale
õige
ei oska vasaku käega pilti teha, veel enam kui käsi on kaamera ees. Hiljuti sain sõbra käest ühe sae niimoodi, et tema proovis seda käes hoida ja ütles, et näpud ei lähe sae käepideme august läbi, seega võib mulle anda. Endal veel uhke nägu peas, et tal eriti suured kämblad on. Paraku on aga nii et vanasti hoiti neid saage kolme näpuga ja nimetissõrm oli sirge ja sae tera poole suunatud. See annab palju parema tunnetuse sellest, mis toimub. Ma arvan et kui vana aja mehed tänapäeva meeste käsi näeks, arvaks nad et klaverimäng läheb väga tulevikus moodi. Minust on muidugi väga ebaviisakas, et ma tol korral seda ei maininud, kuid ma ei näinud, et too tüüp selle saega kunagi midagi peale hakkaks.


Ma panen mõne pildi ka, mis nende saagidega teha saab.


Saab materjali pikuti saagida..
 Võiks arvata et see protsess võtab kaua aega, kuid tegelikult pole hullu midagi. Ühe pauguga läheb saag puidus edasi poole kuni ühe sentimeetri võrra. Sellised suuremad saagimised võiks muidugi teha ketassae peal, kuid käsiketassaagi ma ei salli eriti (tolmu ja müra tuba täis) ja lauakettassaagi mul veel ei ole. Samuti kui on plaanis midagi väga korralikult teha, siis see aeg, mis kulub alguses materjali lahti saagimiseks on suhteliselt köömes võrreldes mis hiljem kulub tappide tegemiseks.


..seejärel pikkusesse

Või näiteks midagi ehitades on ülihea lõikeid teha.
Lõppude lõpuks on maruhea tunne, kui parim suur saag, mida käes oled hoidnud, on sisuliselt su enda tehtud.

No comments:

Post a Comment