Monday, September 11, 2017

Apollo-Soyuz

Ehk mõningad siinsed lugejad mäletavad veel, kui 75. aastal toimus selline USA ja NSVL vaheline koostöömissioon kosmoses, kus maalähedasel orbiidil põkkusid omavahel Aollo CSM ja Soyuz. Avati kahe kosmosesõiduki vaheline uks ja kolm ameeriklast, ning kaks venelast surusid omavahel kätt. Nende hulgas kosmoseveteranid Aleksei Leonov ja Deke Slayton, kelle jaoks see oli esimene missoon kosmoses, olgugi, et ta oli esimese seitsme mehe hulgas, keda ameeriklased astronaudiks treenima asusisd. See selleks.

Mul juhtus aga nii, et teritasin oma põhihöövli tera läbi. St. olen seda niipalju teritanud, et tera karastatud osa sai lihtsalt otsa. Olin seda varem juba tükk aega täheldanud, et kuidagi ei hoia enam tera.
Igatahes.. mul on veel alles üks vene höövel, ülejäänud olen ammu osta.ee's maha müünud, aga see üks on natukene haruldasem, seetõttu olin teda veel alles hoidnud. Kuna nüüd aga oli uut tera vaja ja Haapsalus midagi sellist müügil ei olnud ja mul oli meeles, et tera oli ehk ainuke asi vene hööbli juures, mis mõningast kriitikat kannatas, siis läks see käiku. Kuna mõlemad höövlid võivad olla umbes sellest ajajärgust, mil ülal nimetet missioon aset leidis, siis sellest ka nimi.


Hakatuseks pean ikkagi mainima, et see vene tera väga kriitikat ei kannata. Tera viimistlemise asemel on lihtsalt mingite tohutute kruustangidega jõhker jälg peale vajutatud. Vene laastumurdja käiku ei lähe, kuna ta on lihtsalt sitt.

Kuna see tera oli natukene valetpidi kõver, siis panin esiserva alla õhukese puutüki ja äsasin paar korda haamriga. See on küll natuke ohtlik, sest sest tegemist on ikkagi karastatud terasega, kuid aja kokkuhoiu mõttes super. Ma küll ennem proovisin niisamagi selle tera tagatahku ära poleerida aga see oli lootusetult kumer. Tagantpoolt nõgusat tera on palju lihtsam tööks ette valmistada. Muide.. metallhaamriga ei soovita.

Viimasel ajal olen hakanud nii tegema, et esimese roka maha saamiseks panen tüki liivapaberit luisule. Muidu see rooste ja muu jama mis sealt tuleb, ummistab luisu ära. Lihtsam on tükk liivapaberit ohverdada.
Ma küll sellest pilti ei teinud, aga selle lukuaugukujulise soone pidin ka laiemaks viilima, et Stanley tera paralleelsuse seadehoob sinna vahele ära mahuks. See vene tera on muidu veits kaheksas ka, aga see ei sega hööveldamist.

Proovisin kohe ära saare otspinna peal ja tundub et toimib.

No comments:

Post a Comment