Thursday, September 21, 2017

Liblikhöövlid või pääsuhöövlid

Väga mõnusad sellised väiksed tööriistad on need. Kahjuks otse poest ostes nad suurt midagi ei tee. Kunagi väiksena lugesin üht "Sotsialistlikku põllumajandust" - oli kunagi siuke ajakiri, kus oli artikkel selle kohta, et kuidas tehasest tulnud kombain oma majandis töökõlbulikuks ehitada - no ei ole läbi see aeg mitte.

Täna on siuke kuidagi natuke tõbine olla, siis on hea nokitseda nende kallal. Võtsin esimesena ette selle sinist värvi Recordi. See oli vist esimene tööriist mis ma kunagi oma raha eest ostsin. Aasta võis olla 2008 ja olin just saanud pruudi isalt 500 krooni, kuna olin kipsis jalaga kolm päeva traktoriroolis mulda ja sitta vedanud. Ja see höövel maksis ka umbes viis sotti.

Ma olen küll sellega pea kümme aastat tööd teinud, aga päris rahul pole ma temaga kunagi olnud. Niisiis, kakkusin lahti ja hakkasin vaatama.

Siin on kohe näha ka mis tal viga oli. See koht, millele tera toetub peaks olema väga tasane, et tera saavutaks kontakti ja püsiks paigal. See pääsuhöövel polnud isegi freespingis käinud. Vist. Siin pildi peal ma olen juba natuke viilinud seda pinda tasasemaks ja seetõttu on hästi näha, et nö. ääre poole on jäetud selline kõrgem pind, millele siis tera peaks toetuma. Kõik väga tore, aga tera toetub tegelikult paar milli tahapoole, täpselt sinna kus see lohk on, kuna teral on ju 25 kraadine faas.
St. see et see esiserv kõrgem on jäetud, mõjub just halvasti ja tera keskkoht on täiesti õhus. Niipea kui vastu puud paned, tera natuke paindub ja üritab liiga paksu laastu võtta.

Andsin siis viiliga minna kuni kuskil üleval oleva pildil nähtava maani. Aeg-ajalt katsetasin ja umbes sealmaal tundus, et nüüd hakkab asja saama. Lisaks tuli tera kinni hoidva klapi alumine külg siledaks töödelda luisu peal.

Muidugi tuli lisaks sellele ka höövli tald taas sirgeks ajada luisu peal, kuna see höövel on teinud ikkagi pea 10 aastat vahelduva eduga tööd. Muuhulgas umbes 1500 pudeliavajat.. teate küll need vanade rahadega. Seega ta oli nats lohku kulunud keskelt.

Ja nii.. aastaid aastaid hiljem hakkab üks tööriist lõpuks korralikult tööle. Katsun täna kõik oma pääsuhöövlid niimoodi üle käia.

No comments:

Post a Comment